Sponsor Baglantilar

4 Ekim 2015 Pazar

İLAHİ DİNLE

çalgılı ilahidinle ilahi dinlemek ve söylemenin haram ve küfür bulunduğu bazı kitaplarda yazılıdır. Mızraklı ilmihal’ de harama güzel, iyi demenin imanı gidereceği yazılıdır. Din adamı adlandırılan kimselerin bunu yapıyor olması doğru olduğu manasına gelmez. Zira yeryüzünde hiç bir din adamının bildikleri iblis in bildiklerine yetişmez. ancak iblis kaybetti. çünkü Allahu Teala’nın emirlerine kıymet vermekle kıymet bulunur.

Seçici olmak lazımdır. bu konuda ilim adamlarının çok farklı görüşlerinin olması bunların doğru yada yalnış olduğunun ıspatlandığı anlamına gelmiyor. Kendi fikrimce Allah’tan uzaklaştıran dünyalığa meylettiren ilahi de olsa jaz da olsa Arabeskte olsa ben buna gene haram diyemem çünkü Ayette Allah C.C. MAİDE-87. Ayette Şöyle Buyurutor Diyanet İşleri Mealinden aktaralım Ey İnananlar! Allah’ın size helal ettiği temiz şeyleri haram kılmayın, hududu da aşmayın, doğrusu Allah aşırı gidenleri sevmez.) şimdi Bu ayete göre muhteremler kendi üzerlerine alınmazlar sanırım, şahsen ben kuranda müzik çalgı aletleri haramdır diye bir ayet görmedim birinin delil olarak sunduğunuda duymadım. Sanırım birileri çok bildiğini ima etmek için kimsenin cesaret edemediklerine cesaret ederek ön plana çıkma gayreti içinde. ALLAH Adına hüküm vermek şirktir. Ben Haram diyorum demek ALLAH demesede ben diyorum demek şirktir. ilahi dinle şarkı dinle eğer bunlar sana isyan ettiriyorsa dinleme derim eğer muhabbet verip ALLAH ı ve Resulünü hatırlatıyor özlem duygularının kabarmasına vesile oluyorsa sıkıntı yoktur. Gönlüne bakacaksın muhabbetine bakacaksın.ilahidinle

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder